tyle="position:fixed;right:0px;bottom:0px;z-index:1000"> مقاله رابطه باورهای معرفت شناختی و پيشرفت تحصيلي ریاضی

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

طرح جابر- اقدام پژوهی- درس پژوهی-گزارش تخصصی-برنامه سالانه-تقویم اجرایی-طرح تعالی- پیشنهاد ارزشیابی-طرح تدبیر-تجربیات مدون-تحلیل محتوا-


مقاله رابطه باورهای معرفت شناختی و پيشرفت تحصيلي ریاضی

تعداد صفحات: 40     کد محصول :3223      حجم فایل:39,66 KB      نوع فایل :rar 


فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

      هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ميان باورهای معرفت شناختی و پيشرفت تحصيلي ریاضی با توجه به نقش واسطه ا‍‍ ی اهداف پيشرفت ، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی به روش تحليل مسير است. برای اين منظور 473 نفر از دانشجویان رشته های علوم پایه(283 دختر و190پسر) دانشگاه پیام نور استان فارس به روش نمونه گيری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به پرسشنامه ای متشکل از خرده مقياس های باورهای معرفت شناختی، اهداف پيشرفت، خودکارآمدی ریاضی، راهبردهای شناختی و فراشناختی پاسخ دادند. نمره درس ریاضی 2 نیز بعنوان شاخص پیشرفت تحصيلی ریاضی  منظور شد. نتایج پژوهش بطور کلی نشان داد که اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی نقش واسطه ای معناداری را در سطح 05/0>p در میان باور به ثابت بودن توانایی، باور به ساده بودن دانش،  باور به قطعی بودن دانش و پیشرفت تحصیلی ریاضی ایفا می کنند ولی نقش واسطه ای این متغیرها در میان باور به سریع بودن یادگیری و پیشرفت تحصیلی ریاضی مورد تایید قرار نگرفت.

کليدواژه ها: باورهای معرفت شناختی، اهداف پيشرفت، خودکارآمدی ریاضی، درگيری شناختی، پيشرفت تحصيلی ریاضی.


لینک دانلود:


مقاله رابطه باورهای معرفت شناختی و پيشرفت تحصيلي ریاضی





ارسال نظر

نام شما :
آدرس وب سایت :
پست الکترونیک :
پیام شما :
کد امنیتی :


ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

خرید ساعت مچی

|

صفحات پاپ آپ popup window