tyle="position:fixed;right:0px;bottom:0px;z-index:1000"> گزارش تخصصي راهکارهایی برای ایجاد انگیزه برای نوشتن تکالیف

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

طرح جابر- اقدام پژوهی- درس پژوهی-گزارش تخصصی-برنامه سالانه-تقویم اجرایی-طرح تعالی- پیشنهاد ارزشیابی-طرح تدبیر-تجربیات مدون-تحلیل محتوا-


گزارش تخصصي راهکارهایی برای ایجاد انگیزه برای نوشتن تکالیف

  تعداد صفحات: 15     کد محصول :6613      حجم فایل:46,87 KB      نوع فایل :rar 


مقدمه

همه‏ی ما از اهمیت انگیزه دانش آموزان در انجام دادن تکالیف خود در دوران در تحصیل آگاهی کامل داریم، با این حال بیش‏تر ما احساس می‏کنیم در زندگی به اندازه‏ی کافی دارای انگیزه برای انجام دادن تکالیف نیستیم. انگیزه انجام دادن تکالیف به ما کمک می‏کند تا احساس رضایت‏خاطر کنیم، درباره‏ی خودمان احساس مسئولیت نماییم و بر تحصیل خود تسلط داشته باشیم.. بی‏انگیزگی در انجام دادن تکالیف در بین دانش‏آموزان این نگرانی را در والدین و معلمان به‏وجود می‏آورد که شاید آن‏ها نتوانند در مورد خود به درستی عمل کنند، به بیراهه بروند یا حتی وقت خود را وقت‌های آزاد تلف کنند. موقعیت و شرایط محیط آموزشی از جمله عواملی است که با بی‏انگیزگی دانش‏آموزان ارتباط نزدیک دارد. معلم مهم‏ترین نقش را در مدرسه ایفا می‏کند و چگونگی عملکرد دانش‏آموز به رفتار معلم بستگی داردبرای معلم انگیزه‏ی دانش‏آموز هم به‏عنوان هدف و هم به‏عنوان وسیله‏ی پیشرفت در سایر زمینه‏ها اهمیت بسیار بالایی دارد.

توصیف وضعیت موجود

 

اینجانب ................. دارای مدرک........، مدت ........ سال است که در خدمت آموزش و پرورش در پستهای آموزگار..................... خدمت کرده‌ام. در سال جاری بعنوان ......................... واقع در شهرستان ....... مشغول به خدمت شدم.

 

 

دلايل به تعويق انداختن زمان انجام تكاليف

شش دليل معمول دانش آموزان دبستاني براي به تعويق انداختن زمان انجام دادن تکاليف که توسط «دکتر ريچارد برومفيلد» نوشته شده است- چنين است:

1 ) بي انگيزگي: شناسايي دانش آموزان بي انگيزه کار سختي نيست، او هيچ نگراني خاصي براي انجام دادن تکاليفش ندارد، از نتايج کارش هم واهمه اي ندارد و اصولاً مزاياي انجام دادن به موقع تکاليفش را نمی‌داند. اين نشانه‌ها حاکي از بي علاقگي و بي ميلي او نسبت به درس و مدرسه است. براي چنين دانش آموزانی، موفقيت تحصيلي و کسب نمرات خوب جذابيت چنداني ندارد. اين موضوع را می‌توان از رفتار و گفتار وي فهميد. برخلاف برخي دانش آموزان که سعي می‌کنند به هر نحوي مورد توجه بزرگ ترها قرار بگيرند، دانش آموزان بي انگيزه چندان به دنبال جلب توجه از طريق کسب نمره‌های درخشان نيست. بدتر آنکه، علاقه اي به يادگيري به خاطر خودش هم ندارد.

2 ) احساس ضعف و ناتواني: تصور کنيد که نظافت يک ساختمان بلند را به شما محول کرده‌اند. درماندگي اي که احساس خواهيد کرد مشابه احساس دانش آموزان است که خود را در انجام دادن تکاليفش ناتوان می‌بیند. خواندن کل يک کتاب يا انجام دادن تکليف علوم ممکن است براي او مانند ساختن اهرام ثلاثه باشد. چنين دانش آموزان درحالي که هميشه در حال شمردن تعداد صفحات باقي مانده از تکاليفش يا تعداد مسائل حل نشده رياضياتش است، مدام از درس و مدرسه شکوه می‌کند. والدين او می‌دانند که می‌تواند به جاي يک بعدازظهر ناله و گلايه از آنچه تصور می‌کند نمی‌تواند انجام دهد، تمام تکاليفش را به پايان برساند.


لینک دانلود:

گزارش تخصصي راهکارهایی برای ایجاد انگیزه برای نوشتن تکالیف






لیست کلیه اقدام پژوهی. گزارش تخصصی و تجربیات مدون

برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید:


پکیج شماره 1 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون



پکیج شماره 2 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون




ارسال نظر

نام شما :
آدرس وب سایت :
پست الکترونیک :
پیام شما :
کد امنیتی :


ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

خرید ساعت مچی

|

صفحات پاپ آپ popup window