tyle="position:fixed;right:0px;bottom:0px;z-index:1000"> ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون

ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون


پرسش مهر 97-96 ايجاد روابط حسنه

 تعداد صفحات: 20     کد محصول :8198      حجم فایل:43,42 KB      نوع فایل :ms-word 


مقاله پرسش مهر 97-96 ايجاد روابط حسنه

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایل

نام فایل:مقاله پرسش مهر 97-96 ايجاد روابط حسنه ( احترام متقابل)

 

چکیده

در سال تحصیلی اخیر نیز مانند سالهای قبل پرسش مهر رئیس جمهور در روز آغازین سال تحصیلی مطرح گردید. پرسش مهر 96 در باره احترام متقابل در محیط مدرسه توسط دانش آموزان به یکدیگر بود.

همانگونه که می دانیم ، آگاهی از نظرات و عقايد افراد جامعه اين امکان را فراهم می آورد که تدابیر و تصمیمات دقیق تر و جامع تری در حوزه های مختلف اتخاذ گردد و احتمال بروز برنامه ريزيهای ناصواب را تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد.وقتی صحبت از آموزش به میان می آيد، اشکالی از آموزش رسمی در مدارس و دانشگاهها در ذهن نقش می بندد غافل از آنکه آموزش از راههای مختلفی چون گروههای مختلف اجتماعی.

با توجه به سن و پايگاه اجتماعی، کتابخانه ها، اينترنت، مطبوعات، راديو تلويزيون و به طور کلی کلیه شبکه های ارتباطاتی اعم از ملی و فراملی امکان پذير است و چه بسا راديو و تلويزون نقش پررنگ تری از نظامهای آموزش رسمی ايفا نمايند.

لینک دانلود:

پرسش مهر 97-96 ايجاد روابط حسنه


پرسش مهر 97-96 ايجاد روابط حسنه



پرسش مهر 1397-1396

   تعداد صفحات: 25     کد محصول :8197      حجم فایل:58,19 KB      نوع فایل :ms-word 


مقاله پرسش مهر 1397-1396

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایل

نام فایل:مقاله پرسش مهر 1397-1396

چکیده
انسان ها مجموعه ای از باورها، افکار، احساسات و رفتار هستند و این فکر ما است که احساس و رفتار ما را شکل می دهد و افرادی که فکر باز و انعطاف پذیری کافی در باورها و نگرش خود نداشته باشند و نتوانند به خود شناسی و انسان شناسی صحیح دست یابد، نمی توانتد در برابر عقاید دیگران همزیستی مسالمت آمیز فکری داشته باشند.
اهمیت تعامل و پذیرش افکار دیگران در مدرسه در جامعه امروزی بیش از پیش مشهود است .واقعیت امر این است که گاه مبحث آموزش بیش از پرورش در مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد و آنچه مسلم است معلمان ماموریت آموزشی خود را بیش از پرورش مدنظر قرار داده اند.

و این امر تا حدود زیادی به ساختارها بازمی گردد، اما در واقع معلمان باید دانش آموزان را با اعتماد به نفس، قوی و کارآمد تربیت و هدایت کنند لذا توجه به مسئله پرورش فرزندان در کنار مباحث آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.
به نظر می رسد که با توجه به موضوع پرسش مهر 97-1396 باید در مدارس برنامه ریزی لازم برای افزایش مهارت های زندگی بیش از درس و نمره مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که مسئله نحوه برخورد با زندگی و آدم های پیرامون موضوعی محوری است و اگر این مبحث در راس اهداف قرار بگیرد .

لینک دانلود:

پرسش مهر 1397-1396


پرسش مهر 1397-1396



پرسش مهر ۹۶ احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم



مقاله پرسش مهر ۹۶ احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایل

نام فایل:مقاله پرسش مهر ۹۶ در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران، احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم

چکیده
اختلاف نظر چه در جامعه و چه در مدرسه در بین گروه‌هایی مثل دانش آموزان یکی از عوامل مهم تغییرات اجتماعی گروهی و فردی محسوب می‌شود و یک امر مورد نیاز در جامعه و مدرسه به شمار می‌آید.

زیرا نمی‌توان گفت همه دانش آموزان یک مدرسه یک شکل و با یک طرز فکر هستند و یک خط فکری را دنبال می‌کنند و عقاید و نظرات مشترکی دارند. وجود اختلاف نظر و تفاوت افکار و طرز فکر در یک مدرسه یک امر طبیعی است.

اگر این امر در درون مدرسه و مشکلات ناشی از آن در آن تأثیرات زیادی بر جای گذارد خشونت، قهر و بسیاری از این رفتارها بیشتر می‌شود در مقابل شادی و نشاط کاهش پیدا می‌کند.

و این برای محیط هایی چون مدرسه ناخوش آیند است.هنگامی که دانش آموزی تک بعدی به مسئله نگاه می کند و حرف خود را مبنا قرار می‌دهد و دیگران را سرکوب می‌کند او توانایی پذیرش عقاید مخالف را ندارد.

لینک دانلود:

 پرسش مهر ۹۶ احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم


 پرسش مهر ۹۶ احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم


مقاله پرسش مهر ۹۶ احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم

مقاله پرسش مهر ۹۶ احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایل

نام فایل:مقاله پرسش مهر ۹۶ در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران، احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم

چکیده
اختلاف نظر چه در جامعه و چه در مدرسه در بین گروه‌هایی مثل دانش آموزان یکی از عوامل مهم تغییرات اجتماعی گروهی و فردی محسوب می‌شود و یک امر مورد نیاز در جامعه و مدرسه به شمار می‌آید.

زیرا نمی‌توان گفت همه دانش آموزان یک مدرسه یک شکل و با یک طرز فکر هستند و یک خط فکری را دنبال می‌کنند و عقاید و نظرات مشترکی دارند. وجود اختلاف نظر و تفاوت افکار و طرز فکر در یک مدرسه یک امر طبیعی است.

اگر این امر در درون مدرسه و مشکلات ناشی از آن در آن تأثیرات زیادی بر جای گذارد خشونت، قهر و بسیاری از این رفتارها بیشتر می‌شود در مقابل شادی و نشاط کاهش پیدا می‌کند.

و این برای محیط هایی چون مدرسه ناخوش آیند است.هنگامی که دانش آموزی تک بعدی به مسئله نگاه می کند و حرف خود را مبنا قرار می‌دهد و دیگران را سرکوب می‌کند او توانایی پذیرش عقاید مخالف را ندارد.

و این موضوع مربوط به شخصیت پرورش یافته وی می‌شود.بنابراین تضاد بین دانش آموزان مدرسه تا حد زیادی ایجاد شکاف خواهد کرد.

ریشه بسیاری از اختلافات عمیق در این مسئله وجود دارد و در موارد حادتر اگر از حد معین تجاوز کند به مشکلات بیشتری می انجامد.

تحمل این مسئله که به پرسش مهر ۹۷-۱۳۹۶ رئیس جمهور انجامید به عقاید و مخالفت‌های دیگران، تربیت افراد، سطح تحصیلات، میزان اعتقادات و باورهای دینی بستگی دارد.

اینکه شخصیت فرد در چه خانواده‌ای پرورش یافته از اهمیت برخوردار است. در مقاله حاضر تصمیم داریم به این مسئله و راهکار های برطرف نمودن آن پرداخته و عوامل موثر در پیگیری و برطرف نمودن این مشکل را بررسی کنیم.


لینک دانلود:

 مقاله پرسش مهر ۹۶ احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم


 مقاله پرسش مهر ۹۶ احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم


مقاله پرسش مهر ۱۳۹۷-۱۳۹۶

مقاله پرسش مهر ۱۳۹۷-۱۳۹۶

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایل

نام فایل:مقاله پرسش مهر ۱۳۹۷-۱۳۹۶

چکیده
انسان ها مجموعه ای از باورها، افکار، احساسات و رفتار هستند و این فکر ما است که احساس و رفتار ما را شکل می دهد و افرادی که فکر باز و انعطاف پذیری کافی در باورها و نگرش خود نداشته باشند و نتوانند به خود شناسی و انسان شناسی صحیح دست یابد، نمی توانتد در برابر عقاید دیگران همزیستی مسالمت آمیز فکری داشته باشند.
اهمیت تعامل و پذیرش افکار دیگران در مدرسه در جامعه امروزی بیش از پیش مشهود است .واقعیت امر این است که گاه مبحث آموزش بیش از پرورش در مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد و آنچه مسلم است معلمان ماموریت آموزشی خود را بیش از پرورش مدنظر قرار داده اند.

و این امر تا حدود زیادی به ساختارها بازمی گردد، اما در واقع معلمان باید دانش آموزان را با اعتماد به نفس، قوی و کارآمد تربیت و هدایت کنند لذا توجه به مسئله پرورش فرزندان در کنار مباحث آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.
به نظر می رسد که با توجه به موضوع پرسش مهر ۹۷-۱۳۹۶ باید در مدارس برنامه ریزی لازم برای افزایش مهارت های زندگی بیش از درس و نمره مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که مسئله نحوه برخورد با زندگی و آدم های پیرامون موضوعی محوری است و اگر این مبحث در راس اهداف قرار بگیرد .

آنگاه می توان گفت هم آموزش و پرورش و هم معلم به معنای واقعی کلمه در راستای رسالت خود حرکت می کنند. ولی این نکته را هم باید ذکر کرد که علیرغم تمامی این مسائل باز هم معلمان توانسته اند دانش آموزان را در حد خوب و قابل قبولی تربیت کنند و این جای تقدیر و تشکر دارد.
در این مقاله که از روش کتابخانه ای تدوین شده است به بررسی نهادینه کردن تحمل افکار دیگران و احترام به عقاید و افکار دیگران می پردازیم .

مقدمه
متفاوت بودن و آزادی عقیده یکی از مهم ترین ویژگی های ذاتی هر انسان است و تا زمانی که عقاید و باورهای متفاوت یک فرد، منجر به توهین، سلطه وتحقیر باور دیگری نشده باشد، نمی توان وی را به عدم تسامح و تعصب رفتاری متهم نمود .
یکی از مهم ترین مکان هایی که می توان احترام به افکار و عقاید دیگران و تحمل افکار دیگران را تمرین کرد مدرسه می باشد . معلم در ارتباط خود با دانش آموز باید موارد بسیاری را در نظر بگیرد، به عنوان نمونه معلم نباید رفتارهای خشن و تند را به کار بگیرد.
و یا زیادی با دانش آموز مدارا کرده و صمیمیت بی حد و مرز داشته باشد؛ زیرا در این صورت دانش آموز نه تنها از معلم حساب نمی برد بلکه ممکن است بی احترامی کرده و در رفتارهای خود از حدود خارج شود.
لذا توصیه من این است که معلم با پرهیز از افراط و تفریط، موضوع اعتدال را مدنظر قرار دهد . معلم باید به نظرات تک تک دانش آموزان گوش داده و دانش آموزان زرنگ کلاس را به آنان که درسشان ضعیف تر است ترجیح ندهد.
اصل مساوات در رفتار و عملکرد معلم نسبت به همه دانش آموزان باید رعایت شود،آموزگار باید حتی در زمانی که ایراد و رفتار نامناسب دانش آموز را تصحیح می کند به شأن و شخصیتش احترام بگذارد.
یکی دیگر از مهمترین مواردی که معلم باید در رفتار خود نسبت به دانش آموزان رعایت کند این است که سلاح تنبیه کارساز نیست زیرا این امر سبب تغییر رفتار نمی شود مراد از همدردی و همدلی با دیگران تلاش برای حس کردن تجارب فرد مقابل است .
دراین حالت باید سعی کرد دنیا را از چشم فرد مقابل دید و از گوش او شنید و خود را جای او احساس کرد و برای فهم دقیق افکار و احساسات او که در لحظه لحظه ارتباط در فرد مقابل ظاهر می شود حساسیت نشان داد و احساسات خود را نسبت به او بیان کرد .
البته باید دقت داشت که بیان احساسات همیشه از طریق گفتار و کلام نیست . حالات و چهره بدن ، لحن صدا و امثال اینها خیلی وقتها نشان دهنده عواطف واحساسات هستند. افرادی که بتوانند اینحالات را شناسایی کنند.
و به آنها پاسخ دهند افرادی هستند که می توانند با طرف مقابل خود همدلی و همنوایی داشته و بالطبع با همدلی و پاسخ مناسب دادن به احساسات اطرافیان می توان مورد توجه افراد قرار گرفت و در دید آنها فردی محبوب و مورد قبول جلوه نمود . بنابراین برای جذب کردن قلوب دیگران و محبوبیت نزد آنها ابتدا باید آنها را درک کرد .
بیان مسئله
معلم باید برای تربیت صحیح دانش آموزان حس اعتماد را هم در آنها پرورش داده و سپس کلاس را صرفاً تبدیل به کلاس درس نکند یعنی باید کلاس همانند زنگ پرورشی اداره شده و بایدها و نبایدها، هنجارها و ناهنجاری ها به دانش آموز آموخته شود.
در این کلاس دانش آموز باید اجازه داشته باشد که دغدغه ها و دل نگرانی هایش را برای معلم تعریف کرده و از وی کمک بخواهد. در این ارتباط باید به این نکته هم اشاره کرد که اگر حس اعتماد بین دانش آموز و معلم برقرار شود.
آنگاه معلم می تواند تمام اصول رفتاری و تربیتی را به شکلی صحیح به خورد دانش آموز دهد به طوری که این اصول تا همیشه در ذهن کودک یا نوجوان ماندگار شود .بی تردید لازمه تصحیح رفتارهای نادرست دانش آموز تفسیر کردن خوبی ها و یا زشتی هاست.

لینک دانلود:

 مقاله پرسش مهر ۱۳۹۷-۱۳۹۶


 مقاله پرسش مهر ۱۳۹۷-۱۳۹۶




مقاله پرسش مهر ۹۷-۹۶ ایجاد روابط حسنه

مقاله پرسش مهر ۹۷-۹۶ ایجاد روابط حسنه

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

قسمتی از فایل

نام فایل:مقاله پرسش مهر ۹۷-۹۶ ایجاد روابط حسنه ( احترام متقابل)

چکیده

در سال تحصیلی اخیر نیز مانند سالهای قبل پرسش مهر رئیس جمهور در روز آغازین سال تحصیلی مطرح گردید. پرسش مهر ۹۶ در باره احترام متقابل در محیط مدرسه توسط دانش آموزان به یکدیگر بود.

همانگونه که می دانیم ، آگاهی از نظرات و عقاید افراد جامعه این امکان را فراهم می آورد که تدابیر و تصمیمات دقیق تر و جامع تری در حوزه های مختلف اتخاذ گردد و احتمال بروز برنامه ریزیهای ناصواب را تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد.وقتی صحبت از آموزش به میان می آید، اشکالی از آموزش رسمی در مدارس و دانشگاهها در ذهن نقش می بندد غافل از آنکه آموزش از راههای مختلفی چون گروههای مختلف اجتماعی.

با توجه به سن و پایگاه اجتماعی، کتابخانه ها، اینترنت، مطبوعات، رادیو تلویزیون و به طور کلی کلیه شبکه های ارتباطاتی اعم از ملی و فراملی امکان پذیر است و چه بسا رادیو و تلویزون نقش پررنگ تری از نظامهای آموزش رسمی ایفا نمایند.

بنابراین کلیه شبکه های ارتباطاتی نقش قابل توجهی در ایجاد و درونی نمودن یک ویژگی فرهنگی در یک جامعه خواهند داشت که در بستر آن، فرهنگ سازی و فرهنگ پذیری اتفاق خواهد افتاد.

همانگونه که کودک با ورود به مدرسه و قرار گرفتن در جریان روابط دوستانه بسیاری از هنجارهای اجتماعی را آموخته و آنها را درونی سازی می نماید.در مقاله حاضر قصد داریم پیرامون پرسش مهر مطرح شده رئیس جمهور در رابطه با احترام متقابل و پذیرش افکار دیگران در محیط مدرسه بپردازیم.

کلیدواژه : پرسش مهر ۹۶ ،مقاله پرسش مهر،رئیس جمهور،مدارس



لینک دانلود:

مقاله پرسش مهر ۹۷-۹۶ ایجاد روابط حسنه


مقاله پرسش مهر ۹۷-۹۶ ایجاد روابط حسنه


دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر تربیت بدنی


  تعداد صفحات: 25     کد محصول :7833      حجم فایل:64,8 KB      نوع فایل :rar 


معرفی :

پنج پیشنهاد برای فرم ارزشیابی امتیاز سالانه درس تربیت بدنی و ورزش -مناسب برای امتیاز فرم ارزشیابی سالانه درس و دبیر ورزش- بصورت ورد و قابل ویرایش - قیمت کل 5 پیشنهاد فقط 2900 تومان - تعداد صفحات 5 پیشنهاد 25 صفحه - موضوعات پیشنهادات در زیر آمده است :

1 - مراحل پیشنهادی تدریس در ساعت درس تربیت بدنی

2- پیشنهادتی برای خلاقیت در زنگ ورزش

3 -  راهکارهای پیشنهادی جهت افزایش جاذبه درس تربیت بدنی

4 – چهارده  پيشنهاد براي بهبود وضعيت تربيت بدني در مدارس و زنگ ورزش

5 –طرح درس ورزش دوره ابتدایی در یک ساعت

دانلود پیشنهاد برای فرم ارزشیابی 120 امتیازی پایان  سال دبیر ورزش و تربیت بدنی

لینک دانلود:

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر تربیت بدنی



دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر تربیت بدنی


  تعداد صفحات: 25     کد محصول :7833      حجم فایل:64,8 KB      نوع فایل :rar 


معرفی :

پنج پیشنهاد برای فرم ارزشیابی امتیاز سالانه درس تربیت بدنی و ورزش -مناسب برای امتیاز فرم ارزشیابی سالانه درس و دبیر ورزش- بصورت ورد و قابل ویرایش - قیمت کل 5 پیشنهاد فقط 2900 تومان - تعداد صفحات 5 پیشنهاد 25 صفحه - موضوعات پیشنهادات در زیر آمده است :

1 - مراحل پیشنهادی تدریس در ساعت درس تربیت بدنی

2- پیشنهادتی برای خلاقیت در زنگ ورزش

3 -  راهکارهای پیشنهادی جهت افزایش جاذبه درس تربیت بدنی

4 – چهارده  پيشنهاد براي بهبود وضعيت تربيت بدني در مدارس و زنگ ورزش

5 –طرح درس ورزش دوره ابتدایی در یک ساعت

دانلود پیشنهاد برای فرم ارزشیابی 120 امتیازی پایان  سال دبیر ورزش و تربیت بدنی

لینک دانلود:

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر تربیت بدنی



دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر ادبیات فارسی

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر ادبیات فارسی



قیمت: ۲۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 12     کد محصول :7832      حجم فایل:20,42 KB      نوع فایل :rar 


 

معرفی :

چهار پیشنهاد برای فرم ارزشیابی امتیاز سالانه درس ادبیات فارسی و دبیر فارسی -مناسب برای امتیاز فرم ارزشیابی سالانه درس و دبیر ادبیات- بصورت ورد و قابل ویرایش - قیمت کل 4 پیشنهاد فقط 2900  تومان - تعداد صفحات 4 پیشنهاد 12 صفحه - موضوعات پیشنهادات در زیر آمده است : 

 1 - روش های پیشنهادی نوین برای تدریس ادبیات فارسی

2 - شيوه های پیشنهادی  تدريس تاريخ ادبيات فارسی

3 -  پیشنهادات برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش اموزان در درس ادبیات فارسی

4- پیشنهادات مناسب که باید در تدریس دروس ادبیات فارسی مد نظر داشته باشیم

اینک دانلود:

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر ادبیات فارسی


دانلود پیشنهاد ارزشیابی دبیر ادبیات فارسی


دانلود گزارش تخصصی عربی

   تعداد صفحات: 17     کد محصول :6869      حجم فایل:28,45 KB      نوع فایل :rar 


گزارش تخصصی شیوه های ایجاد علاقه در دانش آموزان نسبت به درس عربی

 

......

دانلود گزارش تخصصی شیوه های ایجاد علاقه در دانش آموزان نسبت به درس عربی

چکیده:
در بحث شیوه های ایجاد علاقه «خلاقیت » جایگاه ویژه ای دارد این نوع آوری و خلاقیت از میان ارکان آموزش به معلم و تا حدی به کتاب درسی بر می گردد که باید با استفاده از تمثیل و بهره گیری از روش های فعال و جذاب تدریس و بکارگیری استعدادهای هنری بالقوه دانش آموزان به شیوه های گوناگون عرضه گردد یکی از عرصه های نمود خلاقیت در یافتن ابزارهای کمک آموزشی مناسب میباشد در این گزارش به شیوه های ایجاد انگیزه برای یادگیری بهتر درس عربی پرداخته ایم.

مقدمه:
« تعاونوا علی البر و التقوی » دست به دست یکدیگر فرزندان اسلام و انقلاب را به زبان عربی علاقه مند کنیم .
ما عربی می خوانیم چون زبان قرآن و اسلام است و بسیار شیرین است . قرآن به این دلیل به زبان عربی نازل شده که پیامبر اسلام فردی عرب زبان بود و می بایست با قومش به زبان عربی سخن گوید . مورد دیگر تحدی یا همانند آوری این کتاب است اگر قرآن به زبان عربی نباشد چگونه می شود از مخاطبانی که جز زبان عربی نمی دانند در خواست کرد که برای روشن شدن حقانیت یا نا درستی ادعای پیامبر سخنی همانند قرآن بیاورند ؟
بر اساس آیان قرآن هدف از نزول قرآن به زبان عربی تعقل و درک این کتاب از سوی مخاطبان است . از دیگر حکمت های نزول قرآن به زبان عربی : پیش گیری از بهانه جویی مخالفان ، زمینه سازی برای پذیرش عرب و رد اتهام مخالفان می باشد .
زبان دستگاهی از علامات شفاهی است که با توافق اجمالی به عنوان وسیله ارتباط میان افراد متعلق به یک جامعه به کار می رود از این لحاظ یک پدیده و واقعیت اجتماعی است . قرآن آگاهی روشنی از این واقعیت اجتماعی نشان می دهد و به صورتی بسیار آشکار مفهوم و تصور زبان را به معنایی که گفته شد بیان می دارد . قرآن طرف تصور خود را از توجه به این واقعیت آغاز می کند که هر قوم و جامعه ای از اجتماعات بشری دارای زبان ویژه به خویش است ؛ و برای این امر از لحاظ ارتباط آن با نمود رسالت اهمیت فراوانی قائل می شود .
قرآن به زبان عربی نازل شد چرا که پیامبر سخنگوی آن فردی عرب بود همانطور که موسی (ع) عبر زبان بود و کتابش نیز به زبان عبری ( قومش ) بر او نازل گشته بود .


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی شیوه های ایجاد علاقه در دانش آموزان نسبت به درس عربی




دانلود گزارش تخصصی درس هنر

  تعداد صفحات: 10     کد محصول :6866      حجم فایل:21,85 KB      نوع فایل :rar 


گزارش تخصصی اهمیت رسیدگی و پرداختن به خوشنویسی در مدارس

دانلود گزارش تخصصی اهمیت رسیدگی و پراختن به خوش نویسی در مدارس
چکیده:
هنر خوشنویسی در ایران سابقه طولانی دارد و به دوران حکومت ایلخانیان برمی‌گردد، اما توجه و اهمیت به آموزش آن در کشور ما بیشتر به مدارس و علاقه‌مندان آن محدود می‌شود. علاقه‌مندان به این هنر زیبا معمولا با مراجعه به انجمن خوشنویسان ایران می‌توانند مراحل مختلف آموزش خوشنویسی را طی کنند. انجمن خوشنویسان ایران پرسابقه‌ترین و یکی از مهم‌ترین محافل هنری غیردولتی در ایران است که طی بیش از ۶۰ سال به تربیت خوشنویسان و هنرمندان ایرانی پرداخته است.
این انجمن از سال ۱۳۲۹ با همت استادان خوشنویسی کشور و با همکاری وزارت فرهنگ و هنر وقت تاسیس و راه‌اندازی شد و کلاس‌های آزاد خوشنویسی را در کشور بنا نهاد. اما آموزش خوشنویسی در مدارس ایران اصولا تاریخچه پرفراز و نشیبی دارد. هر چقدر اهمیت به هنر در مکتبخانه‌ها و مدارس قدیمی مورد توجه و حتی در این‌خصوص سختگیری می‌شد، اما در سال‌های اخیر توجه به این هنر معمولا سلیقه‌ای است، تا جایی که چندی پیش اعلام شد ۸۰ درصد از دانش‌آموزان ایران بدخط هستند که این امر ضرورت آموزش هنر خوشنویسی در کشور را چند برابر می‌کند.

مقدمه:
به اعتقاد کارشناسان، اشکال در آموزش رسم‌الخط و الفبای فارسی در مدارس و آشنا نکردن دانش‌آموزان با شیوه صحیح نوشتن حروف و کلمات یا همان زیبا‌نویسی باعث شده است، بسیاری بد خط شوند و این بدخطی را تا پایان عمر داشته باشند. کارشناسان معتقدند به‌منظور رفع مشکل بد‌خطی دانش‌آموزان باید برای معلمان کلاس اول یک دوره کلاس خوشنویسی حرفه‌ای گذاشته شود تا بتوانند همراه با آموزش حروف الفبا، زیبا‌نویسی را نیز به دانش‌آموزان آموزش دهند. بر این اساس اگر اولیای مدرسه‌ای نسبت به آموزش خوشنویسی به دانش‌آموزان علاقه و همت داشته باشند به تبع دانش‌آموزان آن مدرسه نسبت به این هنر توجه نشان خواهند داد و اگر در مدرسه‌ای به‌جای کلاس هنر و خوشنویسی، ریاضی و سایر درس‌ها آموزش داده شود، امیدی به پرورش این هنر ایرانی نخواهد بود.

لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی اهمیت رسیدگی و پراختن به خوش نویسی در مدارس


دانلود گزارش تخصصی اهمیت رسیدگی و پراختن به خوش نویسی در مدارس


گزارش تخصصی مهندسی عمران

تعداد صفحات: 16     کد محصول :6865      حجم فایل:29,58 KB      نوع فایل :rar 


دانلود گزارش تخصصی معرفی رشته ی مهندسی عمران و درآمد زایی آن در اینده

دانلود گزارش تخصصی معرفی رشته ی مهندسی عمران و درامد زایی آن در اینده شغلی

چکیده:
مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یکی از رشته های پر اهمیت و جذاب در مجموعه رشته های آزمون سراسری است که داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی می تواند آن را انتخاب کند. پیشرفت سریع جوامع و نیازهای روز افزون آنها به انجام طرحهای مختلف عمرانی از یک طرف و رشد و توسعه علوم مختلف از طرف دیگر، ایجاب می نماید تا با یک برنامه ریزی صحیح و همه جانبه و پرورش استعدادهای جوان و نیز استفاده بهینه از ابزار و امکانات موجود در جامعه ، گامی بلند در جهت ترقی و تعالی جامعه برداشته شود. بدین منظور در آزمون سراسری، مجموعه این رشته در مقاطع کارشناسی وکاردانی، ارائه می گردد.

مقدمه:
تاریخچه ی مهندسی عمران مهندسی عمران به اصطلاح Civil engineering به قرن هجدهم باز می‌گردد. مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یکی از رشته-های پر اهمیت و جذاب در مجموعه رشته¬های آزمون سراسری است که داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی می¬تواند آن را انتخاب کند. پیشرفت سریع جوامع و نیازهای روز افزون آنها به انجام طرحهای مختلف عمرانی از یک طرف و رشد و توسعه علوم مختلف از طرف دیگر، ایجاب می¬نماید تا با یک برنامه ریزی صحیح و همه جانبه و پرورش استعدادهای جوان و نیز استفاده بهینه از ابزار و امکانات موجود در جامعه ، گامی بلند در جهت ترقی و تعالی جامعه برداشته شود.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی معرفی رشته ی مهندسی عمران و درامد زایی آن در اینده شغلی



دانلود گزارش تخصصی رشته ی خیاطی


   تعداد صفحات: 13     کد محصول :6863      حجم فایل:24,02 KB      نوع فایل :rar 


گزارش تخصصی یادگیری رشته ی خیاطی و تاثیر آن در آینده شغلی

دانلود گزارش تخصصی یادگیری رشته ی خیاطی و تاثیر آن در آینده شغلی
چکیده:
خیاطی هنری که با از سرگذراندن تغییرات بسیار از دوره دست‌دوزی به امروز که بهترین و پیشرفته‌ترین ابزار در اختیار شاغلین این عرصه است، طی سال‌ها توانسته چرخ‌های زندگی‌های بسیاری را با حرکت سوزن‌ها بر روی پارچه‌های رنگارنگ بچرخاند و علاوه بر اشتغال تعدادی در این حرفه، آثار بی‌نظیری را نیز برجای گذارد.
خیاطی به عنوان یکی از مشاغل هنری، پیشه بسیاری از افراد به خصوص بانوان، در تمام دوره‌ها مورد توجه و استفاده بوده است که امروزه با بهره‌مندی از تکنولوژی روز، ابزار جدید و آموزش‌های مناسب به عنوان یکی از رشته‌های تخصصی در مراکز آموزشی مختلف از هنرستان‌های کار و دانش گرفته تا مراکز آموزش عالی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به علاقه‌مندان در دوره‌های سنی مختلف تدریس می‌شود.

مقدمه:
اگر به پارچه و مد و لباس علاقه زیادی داشته و فرد منظم و دقیقی هستید، این شغل مناسب شماست.
خیاطی هنر و حرفه دوخت انواع لباس، پرده و … است. خیاط فردی است که بر اساس سفارشات مشتریان به دوخت انواع لباس، پرده و … می پردازد. برخی از خیاط ها به صورت فردی و برخی در کارگاه های خیاطی یا شرکت های تولید لباس، همراه گروهی از خیاط ها کار می کنند.
هنر خیاطی در بسیاری موارد با هنرهای دیگر مانند بافتنی، رودوزی، تکه دوزی، قلاب بافی، سنگ دوزی، مروارید دوزی و … در ارتباط است و خیاط در دوخت سفارشات خود از آنها استفاده می کند.
خیاط باید انواع پارچه را شناخته و در دوخت ودوز مهارت داشته باشد. همچنین داشتن خلاقیت و مهارت در طراحی برای این شغل لازم است.

لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی یادگیری رشته ی خیاطی و تاثیر آن در آینده شغلی

دانلود گزارش تخصصی یادگیری رشته ی خیاطی و تاثیر آن در آینده شغلی


دانلود گزارش تخصصی مشاوره


  تعداد صفحات: 17     کد محصول :6860      حجم فایل:33,88 KB      نوع فایل :rar 


گزارش تخصصی راهکارهایی برای انتخاب رشته ی صحیح و درست توسط دانش اموزان به کمک مشاوره تحصیلی

...........

دانلود گزارش تخصصی راهکارهایی برای انتخاب رشته ی صحیح و درست توسط دانش اموزان به کمک مشاوره تحصیلی

چکیده:
انتخاب رشته دوران متوسطه،یکی از انتخاب های مهم و اثرگذار در زندگی است.انتخابی که جهت بسیاری از اتفاقات و فعالیت های زندگی دانش آموزان را تعیین می کند.در این گزارش تخصصی،روشی منطقی و با بهره گیری از علوم مشاوره و روانشناسی تحصیلی و شغلی،برای این کار،معرفی شده است.بنده پس از معرفی عوامل مؤثر بر انتخاب رشته تحصیلی،روشی آسان و منطقی را برای جمع بندی تصمیم گیری در این زمینه معرفی می کنم.
با مطالعه و به کارگیری موارد این کتابچه،به همره تحقیق و جمع آوری اطلاعات و مشورت،حتماً انتخاب رشته ای هماهنگ با شخصیت،منطقی،صحیح و پرثمر خواهید داشت….

مقدمه:
هر کس در زندگی بارها دست به انتخاب می‌زند. چرا که انتخاب یکی از مهمترین فعالیت‌های انسان است. انسان با انتخاب‌های خود مسیر زندگی‌اش را تعیین می‌کند انسان آزاد آفریده شده است و به او این اختیار داده شده است که در بسیاری از موارد آنچه را که مناسب می‌داند، برگزیند.به طور مثال کودک یا نوجوان از میان همه دانش ‌آموزان یا اطرافیان خود تنها عده‌ای را به عنوان دوست خود انتخاب می‌کند. او برای این انتخاب دلایل و ملاک‌های مختلفی دارد. برخی وقتی راه یا چیزی را انتخاب کردند از کار خود راضی هستند و دیگران به دلایل مختلف انتخاب خود را نادرست می‌دانند. موارد دیگری هم وجود دارند که در آنها دست به انتخاب می‌زنیم. انتخاب شغل ، انتخاب همسر ، انتخاب تیم ورزشی و … از دسته اند.
همیشه این سوال برای اغلب دانش آموزان کلاس اول دبیرستان پیش می آید که رشته تجربی را انتخاب کنند یا ریاضی؟ در رشته انسانی در چه رشته هایی موفق تر هستند.

لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی راهکارهایی برای انتخاب رشته ی صحیح و درست توسط دانش اموزان به کمک مشاوره تحصیلی



دانلود گزارش تخصصی ورزش

  تعداد صفحات: 12     کد محصول :6858      حجم فایل:23,32 KB      نوع فایل :rar 


دانلود گزارش تخصصی اهمیت و تاثیر یادگیری درس شطرنج بر یادگیری دروس توسط دانش اموزان
چکیده:
این گزارش بر اساس مطالعات روانشناسی و آموزشی، تاثیرات شطرنج بر دانش آموزان را بررسی کرده و در نهایت نشان می دهد که شطرنج، هوش intelligent quotient و توانایی حل مساله را افزایش داده و تصمیم گیری مستقل و سریع در موقعیتهای دشوار را آموزش می دهد. همچنین مهارت های خواندن، حافظه، زبان و ریاضیات را تقویت کرده تفکر منتقد و خلاق را تغذیه می کند. شطرنج تمرینی برای تصمیم گیری سریع و دقیق در تنگی وقت فراهم می آورد و می تواند از این طریق نتایج دانش آموزان در امتحانات مدرسه را بهبود بخشد.

شطرنج نحوه تفکر منطقی و کارآمد را آموزش می دهد و انتخاب بهترین گزینه از میان گزینه های موجود را نشان داده و اهمیت برنامه انعطاف پذیر، تمرکز و نتیجه انتخاب و تصمیم گیری را به نمایش می گذارد. همچنین دختران و پسران را صرف نظر از قابلیتهای طبیعی یا سابقه اجتماعی-اقتصادی آنها تحت پوشش می گیرد.

مقدمه:
بازی شطرنج امتیازات زیادی را در زندگی پیش روی قرار می دهد. برای هر کاری ابتدا آن را از تمام زوایا مورد بررسی قرار داده و سپس به خوبی به آن فکر و برنامه ریزی می کنیم و تاکتیک مورد نظر را پیاده خواهیم کرد و بعد موفقیت یا عدم موفقیت را در این کار مورد ارزیابی قرار می دهیم. بازی شطرنج هم به همین صورت است با بررسی و طراحی بازی البته با کمی درست اندیشیدن می توان به موفقیت رسید. به همین شکل در مقابل مشکلات زندگی هم کاربرد داشته و با فکری باز به همراه بازنگری مجدد کارها می توانیم با مشکلات تا حد امکان مبارزه کنیم و راه درست را برای حل مشکلات برگزینیم.
– آیا این علم پیشرفتی در زندگی شما بوجود آورد؟
دید من را در رابطه با کار به نوعی باز کرد و باعث پیشرفت در امورزندگی من شد.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی اهمیت و تاثیر یادگیری درس شطرنج بر یادگیری دروس توسط دانش اموزان

دانلود گزارش تخصصی اهمیت و تاثیر یادگیری درس شطرنج بر یادگیری دروس توسط دانش اموزان


گزارش تخصصی درس تربیت بدنی

  تعداد صفحات: 14     کد محصول :6856      حجم فایل:23,27 KB      نوع فایل :rar 


گزارش تخصصی جایگاه و اهمیت درس تربیت بدنی در مدارس و چالشهای مربوط به این درس

دانلود گزارش تخصصی جایگاه و اهمیت درس تربیت بدنی در مدارس و چالشهای مربوط به این درس
چکیده
در گزارش حاضر به بررسی و مشکلات درس تربیت بدنی ورسیدن به علل و عواملی که مانع پیشرفت در درس یعنی مشخص نمودن پارامترهای منفی خود به تنهایی شاید عامل پیشرفت نمی باشد اما زمانی این علل منفی مشخص شود مسولان می توانند نکات مثبت این رشته را تقویت و نکات منفی را ضعیف نمایند.البته با مشخص نمودن فرضیه ها و پرسش هایکه خود هر کدام می تواند یک خشت برای ساختن یک بنا باشد در جهت یک جامعه ورزشی سرآمد در میان کشورهای جهان نمونه و الگو باشد در غیر این صورت مثل گذشتگان باید در جا زد. در بیان فرضیه سازی علل و عواملی که موجب مشکلات و نارسایی های در درس تربیت بدنی ایجاد می نمود عبارتند از برنامه ریزی های مسولین و عدم آگاهی معلمان تربیت بدنی و همچنین عدم آگاهی خانواده ها ویا به طور غیر مستقیم صدا و سیما و حتی وضعیت معیشتی معلمان عزیز درس تربیت بدنی که با تمام وجود از جان خود مایه می گذارند می توان ذکر نمود. امید است که با جمع آوری این تحقیق بتوان مشکلی از مشکلات جامعه و به ویژه آموزش و پرورش گشوده شود.

مقدمه
سلامتی جسمی انسان یکی از دغدغه های همیشگی در طول تاریخ تاکنون بوده است زیرا روح و روان در معیت جسم همیشه به تکامل و شکوفایی می رسند همچنان که می دانیم فکر سالم در بدن سالم باید جستجو کرد. بنابراین با برنامه ریزی هایی که در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است و اختصاص ساعاتی برای دانش آموزان به عنوان ساعت تربیت بدنی و یا بهتر بگویم ساعت ورزش خود می تواند یک انگیزه ای باشد تا هم جسم و روح را تقویت نمود و هم دانش آموزان سر حال بتوانند برای درس های دیگر با آمادگی کامل حاضر شوند. حال برای جامعه ای که بخواهد سالم بماند باید از پایین جامعه شروع کرد یعنی مدارس سطح شهر و روستاهای دور و نزدیک. شرط سلامتی جامعه مدیون ورزش و تحرک افراد جامعه به خصوص دانش اموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند و آن یکی شناسایی موانع و مشکلات و نارسایی های موجود در مدارس و آموزشگاه های سطح شهر و روستا و دوم تقویت نقاط مثبت دانش اموزان که ما سعی بر این داریم که در این تحقیق نقاط ضعف و مشکلات را بشناسیم تا در رفع آن نارسایی ها، مسولین و عوامل اجرایی بهتر بتوانند برنامه ریزی بنمایند.چرا که اصلاح ساختار جامعه با همکاری عموم و اقشار جامعه عملی خواهد شد.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی جایگاه و اهمیت درس تربیت بدنی در مدارس و چالشهای مربوط به این درس


دانلود گزارش تخصصی جایگاه و اهمیت درس تربیت بدنی در مدارس و چالشهای مربوط به این درس


گزارش تخصصی زبان انگلیسی

 تعداد صفحات: 14     کد محصول :6854      حجم فایل:39,81 KB      نوع فایل :rar 


گزارش تخصصی تاثیر و اهمیت گرامر در اموزش و یادگیری زبان انگلیسی

.......

دانلود گزارش تخصصی تاثیر و اهمیت گرامر در اموزش و یادگیری زبان انگلیسی
چکیده:
تا زمانی‌که درکتان از مفاهیم گرامری صحیح و عمیق نباشد، نمی توانید جملات انگلیسی را به صورت منطقی بیان کنید. بیشتر زبان آموزان یادگیری گرامر را سخت و کسل کننده می دانند. با این حال با نگرش و تکنیک صحیح، می‌توان روش‌های جدیدی را برای آموزش و فهم مفاهیم گرامری یافت. می‌توانید گرامر را به عنوان یک موضوع کسل کننده ای که باید با آن کنار بیایید، یاد بگیرید، یا فرآیندی برای یادگیری مداوم که آن را همه روزه از طریق سخنرانی، نوشتن و صحبت کردن تمرین می کنید.
در روش‌های آموزش زبان انگلیسی مرسوم، معمولاً گرامر در اولویت قرار می‌گیرد. یعنی آن تأکیدی نیز که بر لغت می‌شود برای این است که بتوان دستورات گرامری را در چارچوب آن لغات توضیح داد. ولی به‌راستی کدام‌یک از این دو مهم‌تر است و بایستی در اولویت قرار بگیرد؟ گرامر زبان انگلیسی یا لغت؟

مقدمه:
به منظور بدست آوردن سلاست و روانی در زبان انگلیسی برای دانش آموزان ، مطالعه گرامر میتواند به طور چشمگیری پیشرفت آنها را کند سازد. مطالعه گرامر مقدماتی، یک ضرورت است اما تمرکز روی آن اجازه نمیدهد بتوانید در یک بازه زمانی قابل قبول به طور روان به انگلیسی صحبت کنید. گرامر مؤثرترین عامل بهبود برقراری ارتباط و مهارت های نوشتاری است، اما این موضوع فقط مربوط به کسانی است که دارای مقدماتی ای قوی در انگلیسی هستند.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی تاثیر و اهمیت گرامر در اموزش و یادگیری زبان انگلیسی

دانلود گزارش تخصصی تاثیر و اهمیت گرامر در اموزش و یادگیری زبان انگلیسی


گزارش تخصصی آزمایشگاه علوم تجربی

 تعداد صفحات: 18     کد محصول :6852      حجم فایل:59,22 KB      نوع فایل :ms-word 


گزارش تخصصی انجام آزمایش های علوم و اهمیت انجام فعالیت‌های عملی در آموزش علوم

دانلود گزارش تخصصی انجام آزمایشهای علوم واهمیت انجام فعالیت‌های عملی در آموزش علوم

چکیده:
در این گزارش قصد دارم با استفاده از آزمایشات علوم دانش آموزانم را به این درس علاقه کردم علوم تجربی و نیز جایگاه مهم در استفاده بهینه از آزمایشگاه و امکانات موجود در مدارس بپردازم.
هر چند در انجام آزمایش و آموزش اثر بخش علوم تجربی در مدارس، مشکلات و موانع متعددی وجود دارند؛ اما باید توجه کرد که در چند دهه اخیر، هیچیک از موضوع‌های درسی در سطح جهان، به اندازه علوم تجربی دچار تغییر و تحول نشده است. گر چه محتوای درس علوم تجربی، خود به خود به دلیل پیشرفت فزاینده‌ی علم و دانش بشری روز به روز جدیدتر می‌شود. ولی این تغییر تنها از جنبه محتوای آموزشی علوم را در بر نمی‌گیرد. این نکته مورد قبول است که دانش آموزان در آینده در شرایط متفاوت باش رابط کنونی زندگی خواهند کرد. و با مسائل کاملاً جدیدی رو به رو خواهند شد. بسیاری از مسائلی که در آینده با آن‌ها مواجه خواهند شد. هم اکنون یا اصلاً وجود ندارند و یا آن قدر به نظر ما مهم نمی‌آیند که قابل طرح در برنامه درسی باشند.

مقدمه
تغییر رویکردهای آموزشی و علاقمند کردن دانش آموزان و نوآوری در روش‌های آزمایشی و ارائه‌ی محتوا با روش‌های اثر بخش، از حیاتی‌ترین برنامه‌های من در توسعه و پیشرفت علوم تجربی پایه هشتم محسوب می‌شود. بسیاری از معلمان معتقدند که اگر بخشی از زمان کلاس درس را به انجام فعالیت‌های عملی اختصاص دهند، در این صورت نمی‌توانند کتاب را در مدت زمان مقرر شده به پایان برسانند. در برنامه درسی مدارس، انجام فعالیت‌های عملی بخشی از برنامه درسی بوده و زمان لازم برای انجام این گونه فعالیت‌ها در برنامه درسی در نظر گرفته شده است و با یک برنامه ریزی دقیق و منظم می‌توان از وقت کلاس به نحو شایسته ای هم برای آموزش مفاهیم و هم برای انجام فعالیت‌های عملی استفاده کرد. از آنجایی که در برنامه درسی آموزش علوم، حدود ۲۰ درصد نمره پایانی هر درسی به فعالیت‌های عملی اختصاص دارد، بنابراین منطقی خواهد بود که ۲۰ درصد کل زمان کلاس در یک سال تحصیلی به انجام فعالیت‌های عملی اختصاص داده شود. همچنین باید دقت کرد که معلمان در چارچوب برنامه درسی فعالیت نمایند. معمولاً معلمانی که به انجام فعالیت‌های عملی مبادرت نمی‌ورزند، تلاش می‌کنند تا به ارائه مطالب و مفاهیمی فراتر از موضوع‌های مورد بحث برنامه درسی بپردازند. این عمل نه تنها موجب اتلاف وقت کلاس درس می‌شود، بلکه در صورت ارائه مفاهیمی سخت و خارج از کتاب درسی، موجبات منفعل شدن دانش آموزان را فراهم می‌سازد.


لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی انجام آزمایشهای علوم واهمیت انجام فعالیت‌های عملی در آموزش علوم




گزارش تخصصی زیست شناسی

  تعداد صفحات: 12     کد محصول :6848      حجم فایل:29,46 KB      نوع فایل :rar 


گزارش تخصصی اهمیت یادگیری علم زیست شناسی و کاربرد زیست نوین

وووووو

دانلود گزارش تخصصی ارائه راهکارهایی برای یادگیری بهتر درس زیست

چکیده:
بنده نوعی با مشکل عدم انگیزه در بین دانش آموزان در قبال یادگیری درس شیرین و پر از عجایب درس زیست شناسی مواجه شده بودم و در بسیاری موارد بی توجهی آنها در هنگام تدریس ، کسل آور بودن زیست ،فرار آنها از کلاس وتلف کردن وقتشان به امور بیهوده ،مرا براین داشت تا با فنون و روشهای جدید تری به حل این مشکل بر آیم و در دنیای تازه ای که آنها درپیش رو داشتند دنبال بهترینها برای یادگیری عمیق دانش آموزان باشم ،بنابراین سعی نمودم با مشارکت دادن آنها در امر تدریس ،بحثهای گروهی در کلاس پیرامون موضوعات مختلف درسی در بین تمام دانش آموزان علاقه را درون آنها به وجود آورم.

مقدمه:
آفرینش موجودات زنده در سیاره زمین یکی از شگفت انگیز ترین و زیبا ترین پدیده هایی است که از نظر مبدا پیدایش حیات ،نحوه ادامه ، تکرار و تنوع آن مورد توجه بشرهای متفکر بوده است. زیست شناسی در طی دوره تکامل تئوری سلولی به عنوان یک علم آغاز گردید. برای هر دانش پژوهی حتی با معلومات اندک یادگیری زیست شناسی به عنوان لازمه شناخت دنیای پیرامون وی و موجودات زنده و غیر زنده اطراف او اهمیت دارد
استفاده از رسانه ها و و سایل آموزشی حواس مختلف انسان را به کار می اندازند و باعث تسهیل و بهبود روند یادگیری می شوند و روشهای سنتی آموزش با توجه به پیشرفتهای علم و فناوری ،پاسخگوی نیاز های آینده کشور نخواهد بود . پس معلمان باید از روش ها و فنون جدید تدریس و مهارتهای لازم در عمل اطلاعات کافی را کسب کنند و نقش موثری در پیشرفت کشور که ارتباط تنگاتنگ با نظام آموزشی دارد ایفا کنند.
،تلاش برای عملی نمودن تدریس با کمک فناوری ITبردن دانش آموزان به دنیای اینترنت و جمع آوری عکسها و مطالب جدید علمی ،ساختن CDهای ساده و معمول توسط آنها ،مسابقات بین گروهی وانجام آزمایشات موجود در کلاس علی رغم ذیغ وقت ، از آنها افرادی پویا و جویا ی علم روز و کلاسی شاداب و پر از شور نوجوانی بسازم. بی گمان بر ماست که به منظور تضمین آینده ای درخشان برای نسل آینده ،به طوری که آنان بتوانند در جامعه فردا نقشی در خور داشته باشند ،شکافی را که از نظر آموزش زیست شناسی میان جامعه ما و جامعه جهانی به وجود آمده است ،پر کنیم و در جبران این خسارت بکوشیم.

فهرست

لینک دانلود:

گزارش تخصصی اهمیت یادگیری علم زیست شناسی و کاربرد زیست نوین




دانلود گزارش تخصصی زیست

 تعداد صفحات: 13     کد محصول :6847      حجم فایل:34,3 KB      نوع فایل :rar 


گزارش تخصصی دلایل بی علاقگی دانش اموزان به درس مهم زیست و راههای علاقه مندی به آن

 

/////////////

دانلود گزارش تخصصی دلایل بی علاقگی دانش اموزان به درس مهم زیست و راههای علاقه مندی به آن

چکیده
از زمانی که به تدریس درس زیست شناسی پرداختم، متوجه عدم علاقه و توجه برخی از دانش‌آموزان به کلاس شده‌ام؛ که از درس، کتاب و معلم گریزان و بیشتر سعی دارند که خودشان بصورت مستقل و بدون اتکا به معلم درس را فرا بگیرند. این وضعیت چندان برای من و کلاس خوش آیند نبود بنابراین تصمیم گرفتم تا آنجا که می‌توانم وضعیت نامطلوب را دچار تغییر و تحول نموده و کلاسم را از هر لحاظ دارای شور و نشاط کافی نمایم.

مقدمه
مشکل عدم انگیزه در بین دانش آموزان در قبال یادگیری درس شیرین و پر از عجایب درس زیست شناسی و در بسیاری موارد بی توجهی آنها در هنگام تدریس ، کسل آور بودن زیست ،فرار آنها از کلاس وتلف کردن وقتشان به امور بیهوده ،مرا براین داشت تا با فنون و روشهای جدید تری به حل این مشکل بر آیم و در دنیای تازه ای که آنها درپیش رو داشتند دنبال بهترینها برای یادگیری عمیق دانش آموزان باشم ،بنابراین سعی نمودم با مشارکت دادن آنها در امر تدریس ،بحثهای گروهی در کلاس پیرامون موضوعات مختلف درسی در بین تمام دانش آمو.زان ،تلاش برای عملی نمودن تدریس با کمک فناوری IT،بردن دانش آموزان به دنیای اینترنت و جمع آوری عکسها و مطالب جدید علمی ،ساختن CDهای ساده و معمول توسط آنها ،مسابقات بین گروهی وانجام آزمایشات موجود در کلاس علی رغم ذیغ وقت ، از آنها افرادی پویا و جویا ی علم روز و کلاسی شاداب و پر از شور نوجوانی بسازم. بی گمان بر ماست که به منظور تضمین آینده ای درخشان برای نسل آینده ،به طوری که آنان بتوانند در جامعه فردا نقشی در خور داشته باشند ،شکافی را که از نظر آموزش زیست شناسی میان جامعه ما و جامعه جهانی به وجود آمده است ،پر کنیم و در جبران این خسارت بکوشیم.

لینک دانلود:

دانلود گزارش تخصصی دلایل بی علاقگی دانش اموزان به درس مهم زیست و راههای علاقه مندی به آن





ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

خرید ساعت مچی

|

صفحات پاپ آپ popup window